Narcisa Niculescu, fondatoarea unui n...
2
0

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Copiați link-ul

Narcisa Niculescu, fondatoarea unui nou magazin online de jucării: „Când eram mică, singurele jucării pe care le aveam erau două păpuşi”

icon.png
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest

1. Având în vedere că ai creat un magazin online de jucării pentru copii, ne poţi spune ce jucării ai avut în copilărie?

Vin dintr-o familie cu situaţie financiară modestă – 4 copii crescuţi la munte, în Bicaz. Când eram mici, singurele jucării pe care le aveam erau două păpuşi, care au trecut de la surorile mai mari la cele mai mici. Nu aveam alte jucării, în schimb aveam o curte imensă sub forma unui deal care se termina în pădure. Jucăriile ni le confecţionam noi din propria imaginaţie, iar animalele din curte ne ţineau companie.

2. Care era jucăria ta preferată?

Una dintre cele două păpuşi, desigur 🙂 O chema Sofia (am descoperit în părul ei scris numele, undeva la ceafă, şi eram super încântată – parcă făcusem o descoperire extraordinară şi numai noi ştiam de ea). Pe săraca păpuşă ne exersam eu şi sora mai mică toata abilităţile: devenise modelul nostru pentru hăinuţele pe care le confecţionam (distrugând, bineînţeles, haine bune), deveneam doctoriţe şi o operam, îi găteam diverse mâncăruri pe care i le îndesam pe gură, iar apoi trebuia mama să o dezmembreze ca să o poată curăţa.

3. Cum a apărut ideea afacerii tale?

Ideea de magazin online de jucării a apărut în momentul în care am devenit mamă şi am fost pusă în situaţia de a cumpăra jucării pentru copiii mei. Mi-am dat seama atunci că piaţa este destul de plină de jucării de toate felurile, unele mai de calitate, altele împinse în faţă de campanii puternice de marketing, dar care în realitate aveau un conţinut educaţional foarte scăzut şi o calitate îndoielnică. Atunci m-am gândit că aş putea veni în ajutorul părinţilor, al căror timp este foarte important, cu o selecţie de produse de calitate – selecţia fiind făcută de o echipă de mămici cu copii de vârste diferite care, pe lângă scopul a fi folosite ca instrument de joacă, să poată fi folosite de asemenea ca instrumente educaţionale de către părinţi. Consider că educaţia copiilor porneşte din familie şi, prin joacă, părinţii îi pot ajuta foarte mult pe cei mici să înţeleagă nişte fenomene care pot fi abstracte sau pot identifica diverse probleme cu care se confruntă cei mici şi le pot rezolva astfel.

„De-a joaca” are şi o secţiune importantă de cărţi, atât cărţi de poveşti cu ilustraţii minunate, cât şi cărţi de parenting care să vină în folosul părinţilor pentru a înţelege comportamentele celor mici şi a-i ajuta în educaţia lor.

4. Cum ai strâns fonduri pentru business-ul tău?

Firma sub care funcţionează „De-a joaca” este Content Media Consulting şi are o vechime de peste 10 ani pe piaţă şi se ocupă cu editarea şi distribuirea în reţeaua de chioşcuri a colecţiilor de reviste însoţite de jucării, editate de publisheri internaţionali precum Deagostini, Eaglemos, Centauria etc. Cumva m-am tot învârtit în acest domeniu al jucăriilor de mai mulţi ani, iar magazinul a venit în completarea business-ului de bază.

5. Ce fel de cultură există în organizaţie şi cum aţi stabilit-o cu echipa?

Nu suntem tocmai o organizaţie, suntem o echipă de 4 mămici în spatele site-ului, iar ideea de bază este că noi suntem aici pentru a ajuta. Nu de puţine ori primim solicitări de recomandări de produse şi venim cu soluţii alternative dacă produsele nu se pliază cu ceea ce îşi doreşte clientul. Înţelegem că timpul este foarte important pentru fiecare şi ne-am dori să putem ajuta părinţii să-şi găsească cât mai repede ceea ce li se potriveşte. Important e şi ca produsele să ajungă cât mai rapid, iar restul timpului câştigat de ei să şi-l petreacă cu cei mici.😊

6. Cum îţi promovezi afacerea şi care tactici au avut cel mai mult succes?

Într-o piaţă plină de shop-uri online de jucării, unde ne luptăm cu marile magazine online, încercăm să ne promovăm pe toate canalele pentru a putea deveni cât de cât vizibili. Pe lângă asta, ne dorim să fim şi o sursă bună de informare pentru părinţi. Timpul e scurt, copiii îi ţin mereu în priză, aşa că în acele momente în care au puţin timp să respire, să ştie că pot intra pe conturile noastre, unde găsesc idei de joacă, dar şi sfaturi legate de creşterea micuţilor. De-a lungul timpului am colaborat cu Laura Stanciu, medic specialist de psihiatrie pediatrică, alături de care le-am vorbit părinţilor despre stima de sine şi crizele de furie ale copiilor; de curând am organizat pentru comunitatea noastră un webinar de educaţie financiară alături de un profesor specializat în asta;  facem constant interviuri cu mămici care ne împărtăşesc din experienţa lor etc. Toate aceste informaţii se găsesc pe blogul nostru şi pe conturile de social media.

7. Câte ore lucrezi în medie în fiecare zi ca să-ţi susţii afacerea ?

Pentr

Citește mai multe!

Distribuie această știre prietenilor tăi

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Lasă un răspuns