Prima expoziție personală a artistulu...
2
0

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Copiați link-ul

Prima expoziție personală a artistului german Harry Hachmeister în România

icon.png
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest

Îmi amintesc de o Dolores fără cap care stătea într-un cadru de nerecunoscut — o figură completă a unui bărbat desenat pe un cerc roz, cu ochii închiși și corpul nealiniat. M-am simțit așa când ne-am întâlnit prima dată în Cuenca, Spania. Pe atunci, în 2004, oamenii din desenele lui aveau ochii închiși. Acum, animalele din picturile sale par să se retragă din realitate într-o viață interioară nedefinită. O mare parte din opera artistului german Harry Hachmeister (născut la Leipzig în 1979) este impregnată de un sentiment de apartenență și de înflorire interioară supărătoare. El știe cum să transmită toate acestea creând dezordine într-o parte a corpului cu scopul de a o doborî în alta.

) Expoziție „Totul sub control”, fotografie Szigeti Dora

În prima sa expoziție personală din România, la Spaţiu Intact şi Centrul de Interes (13 octombrie–30 noiembrie), la Cluj-Napoca, intitulat „Totul Sub control”, ne deschide el în lucrări de o claritate uluitoare și economie de mijloace, eficientă așa cum o metaforă bună conduce uneori un întreg roman. O hiper-metaforă. Nu numai că Harry a avut un succes incredibil cu spectacole în instituții prestigioase precum Bundeskunsthalle Bonn (2022); How (Not) to Fit In: Metaphern der Adoleszenz, Villa Merkel, Esslingen (2022); Von Disko zu Disko, Museum der bildenden Künste Leipzig (2022); Neue Welten, Museum Folkwang, Essen (2021); Straße im Sonnenlicht, fiebach, MiKonstruktionen des Ichs, Kunstmuseum Wolfsburg (2019);

Harry Hachmeister oferă publicului român situații neașteptate în lucrările sale fotografice, picturile pe sticlă inversă și instalațiile ceramice, pierzând indicii care sunt înșelătoare pentru că, așa cum declară el, îl face fericit când o gantere se transformă într-o geantă de mână.

Expoziția „Totul sub control”, fotografie Darius Iova

În fotografii, el își folosește corpul uneori ca un străin, acceptând dificultatea de a fi formulat sau de a-i cunoaște pe deplin cerințele. În propriile sale cuvinte:

Indiferent de ce ai spune, adevărul rămâne că viața mea personală este în cele din urmă sursa tuturor ideilor mele artistice. Nu am produs niciodată nimic din ceea ce mi-am imaginat înainte; toate ideile mele artistice provin din viața mea sau de la oamenii din jurul meu, din lucrurile care mă preocupă și care mă reprezintă. Pot lucra doar la ceva ce știu, ceva care mă afectează .” — Harry Hachmeister

Intră în dialog cu spațiul Atrium al Centrului de Interes, cu sculpturi ceramice la scară mare reprezentând diverse forme de gantere, greutăți și alte obiecte care ne conduc către un scenariu de sală imaginat de Harry Hachmeister, în echilibru precar și cel mai adesea jucăuș, greu, dar numai prin definiție, nu pe podea, în așa fel încât să ne obligă să confruntăm cu disonanța dintre viața de zi cu zi și sinele nostru ideal, Lupta noastră de a reconcilia decalajul dintre „

Citește mai multe!

Distribuie această știre prietenilor tăi

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Lasă un răspuns